Yönetmen : Türkan Derya

Senaryo : Ali Ulvi Hünkar

Müzikler : Derya Köroğlu

Yıl : 2001

Yapım : TRT

Bölüm Sayısı : 47



Olcay : Zuhal Olcay

Yusuf : Emre Kınay

Havva : Meral Okay

Ömer : Ruhi Sarı

Duru : Özgü Namal

Ferhan : Oktay Kaynarca

Ali : Uğur Polat

Önem : Günay Karacaoğlu

Tevfik : Ümit Çırak

Nilgün : Yeşim Ceren Bozoğlu

Sabri : Hikmet Karagöz

Doğan : Deniz Oral

Serhat : Emrah Elçiboğa

Lale : Itır Esen

Pembe : Yasemin Çonka

Rüstem : Ahmet Saraçoğlu

Yalçın : Nejat Birecik

Engin : İlhan Şeşen

Tülin : Pıtırcık Akerman

<$
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye

Daha hiçbir şey yaşamadım ki ortasında olayım hayatın. Ama kenarındayım, o kesin! Hem de en kenarında. Bizim mahalle gibi şehrin dibinde...







<$Başlıyoruzspan>



Sevda Sözleri
Tılsım
Uzay
Mine
Eysean
Eroy
Oky
Optio
Tuğçe
Ashkar
Umar
Emir
Gizem
İvriz
Sunshine
Kayhan



<$B5 Ekim 2007 Cuma2> <$B1.Bölümpan>
<$B


Bir mahalle biliyorum. Ben yaşadım orda.
Renklerin daha bir eski, daha hani nasıl derler "pastel" olduğu bir mahalle.
Evlerin arasında iplerle, iplerde çamaşırlarla ve kapı önünde dedikodu yapan uzun, çiçek etekli kadınlarıyla.
Sabah sokaktan geçen poğçacıyla uyandınız mı siz hiç? Yada eskicinin hâlâ ne dediğini anlayamadığım çığlığıyla?
Sütcüler, bozacılar ve en nihayetinde at arabalı patates soğancılar...
Manav amca vardı sonra. Şeftaliyi önce tartar, bir tane de elime verirdi.
Kapıların önünde İkinci Dünya Savaşı'ndan kalma kamyonlar dururdu. Kar yağınca kasası silme dolardı. Bulut misali camdan atlayıp içine düşeceğimi hayal ederdim hep.
Sonra bir de pastaneci dede vardı. Ölümü onunla tanıdım ben. Bir öğlen yine babaanemle dondurma almaya gittiğimizde...
Kollu dondurma makinaları vardı, bilir misiniz? Ve tam 3 çeşit dondurma...
Fırından sıcak ekmek alınırdı sabahları. Harçlık verirdi babamız...
Komşu ziyaretlerine gidilirdi. Ben arardım telefonla "Müsaitseniz annemler bu akşam size..."
Çıplak ayaklı çocuklar vardı, çıplak ayakla koşturan çocuklar!
Güzel delikanlılar vardı, güzel kız çocukları vardı diz altı çoraplarıyla...
Teraslarda güvercin kümesleri, Çarşamba pazarı ve huzur dolu cami avlusuyla...
Bir şehir biliyorum yalın Türkçesiyle, otobüs bekleyen kadın işçileriyle...
Ben yaşadım orda.
Tahta evler gördüm, sek sek oynayan mektep çocukları önünde...
İnsanlar gördüm, marketten alışveriş yapınca mahalle bakkalının önünden elinde poşetlerle geçmeyen, ayıp olmasın diye...
Bir mahalle biliyorum. Ben yaşadım orda.

Hiç doymayan bir canavar bu şehir
Ruhlarıyla besleniyor zamanın



1. Bölüm Özeti (2 parça hâlinde)





Not : İlk iki bölümün video kalitesi biraz düşük. 3.bölümle birlikte düzelecek.
Not 2 : 3.Bölümden sonra dizinin Yönetmeni ve müzikleri değişecek, senaryo yeniden şekillenecek.
ont>
<$B17mments: